Review: Element (Nintendo Switch)

we hebben allemaal nagedacht over die onvermijdelijke dag in de (hopelijk) verre toekomst, wanneer de hulpbronnen van de wereld zullen ophouden te bestaan en de mensheid voor zichzelf zal moeten zorgen. Dat is het scenario in een van de nieuwe eShop-aankomsten van de Nintendo Switch, Element. Verken verschillende zonnestelsels op zoek naar bronnen die kunnen worden gebruikt om het leven in stand te houden. Echter, uw bemanning is niet de enige die op zoek is naar deze waardevolle materialen. Er zijn anderen die op zoek zijn, net als jij, en ze zullen voor niets stoppen om te slagen.

Element is een real-time strategiespel “voor mensen die geen tijd hebben voor real-time strategiespelletjes”, zoals de ontwikkelaars het beschreven. Bij het starten van een nieuw bestand, de speler zal gaan door middel van een korte tutorial die hen alle basisprincipes en hoe te spelen toont. Voor zover gameplay gaat, Element is een stuk minder ingewikkeld dan het lijkt. Wat je moet doen is eenheden plaatsen die grondstoffen zullen ontginnen van de planeet waar je op zit. Vijanden zullen uw eenheden aan te vallen, dus je moet een aantal offensieve en defensieve eenheden ook plaatsen. Deze zullen inkomende raketten afslaan en hun eigen schade aanrichten. Als je je vijanden lang genoeg kunt afweren, verzamel meer middelen en vernietig hun basis dan win je.

je zult niet in staat zijn om gewoon te vullen de kaart met eenheden en vernietig de vijand al. Dit is waar de “strategie” deel van het spel komt in. De speler krijgt een bepaalde hoeveelheid ruimte die ze kunnen gebruiken bij het plaatsen van eenheden en een energiebron die zal uitputten als je verschillende eenheden te plaatsen. Meer krachtige eenheden kost u meer energie. Wat betekent dat je met een systeem moet komen dat in je voordeel werkt. U kunt eenheden in de lucht, op het land of in het water plaatsen. U kunt ook raketten en drones sturen. Drones zal uw gebouwen te repareren en pick-up van de middelen wordt gedolven door uw grondeenheden en raketten kunnen worden verzonden naar specifieke vijandelijke doelen neer te halen.

aangezien de niveaus zijn sferisch, het kan een beetje frustrerend zijn om soms te controleren. Zoals bijvoorbeeld toen ik ging om mijn basis of een ander van mijn eenheden te verdedigen, werd ik geconfronteerd met de taak om het niveau rond te draaien en te proberen het exacte gebied te vinden waar ik naar op zoek was. Er is veel aan de hand tijdens de meer intense delen van het spel, dus het kan moeilijk zijn om precies te weten waar je moet zijn. Vooral als er tonnen artillerie rondvliegt en de meeste gebouwen er hetzelfde uitzien.

Element deed me denken aan veel van de tower defense games die ik in het verleden heb gespeeld. Ik denk dat de gameplay is snel tempo op een manier die je kunt krijgen door middel van een niveau in een tijdige manor, zonder gefrustreerd of vast te zitten in een moeilijke plek. Er is niet veel aan de interface of menu-opties ofwel, waardoor de mechanica en gameplay minder ingewikkeld en laat de speler recht op het punt. Echter, dit voegt een aantal herhalingen aan de gameplay. Het lijkt erop dat Element is zeker gericht op de “persoon die geen tijd voor real-time strategie games” gewoon vanwege hoe eenvoudig alles is en hoe snel de progressie is. De moeilijkheidsgraad stijgt nogal aanzienlijk als je je een weg naar het einde niveaus, maar ik denk dat als je eenmaal onder de knie van wat er gaande is het lijkt gewoon een leuke, snelle uitdaging.

Element houdt zich aan de” eenvoudige maar effectieve ” Thema als het gaat om de algehele look van het spel ook. De gladde, 3D polygoon thema ziet er geweldig uit en ik vond alle van de heldere, cel-gearceerde kleuren. Elk niveau ziet er een beetje anders, maar voor zover afwisseling gaat dat is ongeveer zo goed als het wordt hier. Ik wou dat er wat side quest missies waren geweest of zoiets. Het kan een beetje repetitief te hebben om hetzelfde te doen elke keer dat je speelt. Dit soort neemt afstand van de oproep om te herhalen door het spel. Ik dacht ook laadtijden waren een beetje lang voor de hoeveelheid inhoud op het scherm. Hoewel Element alle juiste merken van een goed spel raakt, raakt het ze gewoon niet erg hard. Maar ik denk dat Element is nog steeds een aantrekkelijk spel, ongeacht de paar gebreken, vooral als je een fan van real-time strategie of tower defense gameplay. Element is nu beschikbaar op de Nintendo Switch eShop voor $ 11.99.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.