anmeldelse: Element (Nintendo-kontakt)

vi har alle tænkt på den uundgåelige dag i den (forhåbentlig) fjerne fremtid, hvor verdens ressourcer ophører med at eksistere, og menneskeheden bliver nødt til at klare sig selv. Det er scenariet i en af Nintendo-omskifterens nye eShop-ankomster, Element. Udforsk forskellige solsystemer på jagt efter ressourcer, der kan bruges til at opretholde livet. Din besætning er dog ikke den eneste, der søger efter disse værdifulde materialer. Der er andre derude, der søger ligesom dig, og de vil stoppe ved intet for at lykkes.

Element er et strategispil i realtid “for folk, der ikke har tid til strategispil i realtid”, som udviklerne beskrev det. Når du starter en ny fil, vil spilleren gå gennem en kort tutorial, der viser dem alle de grundlæggende og hvordan man spiller. Så vidt gameplay går, Element er meget mindre kompliceret end det ser ud. Hvad du skal gøre er at placere enheder, der vil udvinde ressourcer fra den planet, du er på. Fjender vil angribe dine enheder, så du er nødt til at placere nogle offensive og defensive enheder samt. Disse vil bekæmpe indkommende missiler og gøre nogle skader på deres egne. Hvis du kan afværge dine fjender længe nok, samle flere ressourcer og ødelægge deres base, så vinder du.

du vil ikke være i stand til bare at fylde kortet med enheder og ødelægge fjenden selv. Det er her” strategi ” – delen af spillet kommer ind. Spilleren får en bestemt mængde plads, de kan bruge, når de placerer enheder og en energikilde, der vil udtømme, når du placerer forskellige enheder. Mere kraftfulde enheder vil koste dig mere energi. Hvilket bare betyder, at du er nødt til at komme med et system, der fungerer til din fordel. Du kan placere enheder i luften, på land eller i vandet. Du kan også sende missiler og droner ud. Droner reparerer dine bygninger og henter de ressourcer, der udvindes af dine jordenheder, og missiler kan sendes ud for at nedtage specifikke fjendtlige mål.

da niveauerne er sfæriske, kan det være lidt frustrerende at kontrollere nogle gange. Som for eksempel da jeg gik for at forsvare min base eller en anden af mine enheder, blev jeg mødt med opgaven at dreje niveauet rundt og forsøge at finde det nøjagtige område, jeg ledte efter. Der sker meget under de mere intense dele af spillet, så det kan være svært at vide præcis, hvor du skal være. Især når der er masser af artilleri, der flyver rundt, og de fleste af bygningerne ser ens ud.

Element mindede mig om mange af de tårnforsvarsspil, jeg har spillet tidligere. Jeg tror, at gameplayet er hurtigt på en måde, som du kan komme igennem et niveau i en rettidig herregård uden at blive frustreret eller fast i et hårdt sted. Der er heller ikke meget til grænsefladen eller menupunkterne, hvilket gør mekanikken og gameplayet mindre kompliceret og lader spilleren komme lige til det punkt. Dette tilføjer dog en vis gentagelse til gameplayet. Det ser ud til, at Element bestemt er rettet mod den “person, der ikke har tid til strategispil i realtid” bare på grund af hvor simpelt alt er, og hvor hurtigt progressionen er. Sværhedsgraden stiger ret betydeligt, da du gør din vej mod slutniveauerne, men jeg tror, at når du får fat på, hvad der foregår, virker det bare som en sjov, hurtig udfordring.

Element holder sig til det” enkle, men effektive ” tema, når det kommer til det overordnede udseende af spillet også. Den glatte, 3D polygon tema ser godt ud, og jeg kunne godt lide alle de lyse, cel-skraverede farver. Hvert niveau ser lidt anderledes ud, men så vidt sort går, er det lige så godt som det bliver her. Jeg ville virkelig ønske, at der ville have været nogle sideopgaver eller sådan noget. Det kan blive lidt gentagne at skulle gøre det samme hver gang du spiller. Denne form for Tager væk fra appellen til at afspille gennem spillet. Jeg troede også, at belastningstiderne var lidt lange for mængden af indhold på skærmen. Mens Element rammer alle de rigtige mærker af et godt spil, rammer det bare ikke dem meget hårdt. Men jeg tror Element er stadig en tiltalende spil uanset dens få fejl, især hvis du er en fan af real-time strategi eller tårn forsvar gameplay. Element er tilgængelig nu på Nintendo skifte eShop for $11.99.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.